BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası İlişkiler ve Değişim Programı Koordinatörlüğü

 

İkamet İzni Başvuru Adımları

Değerli Uluslararası Öğrenciler, 

İkamet izni başvurusu için aşağıda yer alan maddeleri takip ederek sizden istenilen belgeleri Uluslararası Öğrenci Ofisine ikamet başvurunuzu yaptığınız andan itibaren 30 gün içerisinde getiriniz. Eğer ikamet izniniz varsa veya ikamet izninizi uzatmanız gerekiyorsa lütfen bizi e-posta yoluyla veya bizzat Uluslararası Öğrenci Ofisine gelerek bilgilendirmeniz rica olunur.

1- Lütfen aşağıdaki bağlantıya tıklayarak ikamet izni başvurunuzu yapınız.

- Önlisans, Lisans, Yükseklisans ve Doktora Programlarını okuyan öğrenciler "ilk defa başvuru yapacağım" seçeneğiyle başvurularını yapacaklardır.

-Öğrenci Değişim Programları ile üniversitemizde eğitim alan öğrenciler kısa dönem başvurularını "ilk defa başvuru yapacağım" seçeneğiyle yapmalıdırlar.

    İKAMET İZNİ İÇİN BAŞVUR

2- Aşağıda belirtilen belgeleri hazırlayınız:

  • İkamet izni başvuru formu (çıktı alınmalı)
  • Pasaport fotokopisi (işlem görmüş tüm sayfalar ve vize dahil aslı görüldü fotokopisi)
  • Dört (4) adet vesikalık fotoğraf
  • Sağlık Sigortası (detaylı bilgi için lütfen aşağıdaki belgeyi inceliyiniz)
  • Adres belgesi (detaylı bilgi için lütfen aşağıdaki belgeyi inceliyiniz)
  • İkamet İzni Kart Bedeli Makbuzu (Ödeme maliye vezneleri, vergi daireleri veya yetkilendirilmiş bankalar aracılığıyla yapılabilir. Ödenmesi gereken tutar başvuru formunda belirtilmiştir.)
  • Gelir beyanı (başvuru formunda beyan edilecektir)
  • 18 Yaşınıdan küçük öğrenciler için:
    • Doğum Belgesi (Apostil yada ilgili ülke konsolosluğu ile T.C. Dışişleri Bakanlığı onayı ve noter onaylı Türkçe tercümeli olmalıdır.)
    • Muvafakatname (Apostil yada onaylı)
    • Öğrenim vizesi ile gelen öğrencilerden doğum belgesi ve muvafakatname talep edilmemektedir.
  • Öğrenci Belgesi ve İkamet İzni Bilgi Formu (Bu belgeler Uluslararası Öğrenci Ofisi tarafından verilecektir).

İstenilen Belgelerin Detaylı Listesi: [TR][AR][EN][FA][RU]